Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op belasting.startpagina.nl

aftrekposten

janny
15 Feb, 2008 14:20

hallo,,

Ik werk 20 uur per week in loondienst,daarnaast 8 uur bij een pgb-houder,die betaald me een brutoloon,ik weet dat ik zelf hierover belasting moet afdragen,maar heb je dan ook recht op kortingen voor bv.pensieon-opbouw en sociale premies want hier moet je dan zelf zorg voor dragen?

Juul
15 Feb, 2008 14:35

U krijgt een netto bedrag uitgekeerd dat u zelf aan moet geven als inkomsten uit overige werkzaamheden.

Als u bij het helpprogramma in de aangifte kijkt kunt u zien dat er een hele lijst van kosten aftrekbaar is, zij het met wat beperkingen. Denk bijvoorbeeld aan reiskosten, €0,19 per kilometer.

Afhankelijk van uw inkomsten in loondienst moet u dan nog belasting betalen in de 1e, 2e of 3e schijf over het inkomen dat u heeft verdiend uit een PGB.

Als u nog niet aan uw top zit in loondienst voor uw inkomensafhankelijk bijdrage voor de zorgverzekering zal ook dat bedrag nog worden ingehouden. Waarschijnlijk krijgt u bovendien een voorlopige aanslag zorgverzekeringswet over 2008.

Corine
15 Feb, 2008 17:07

Klopt als je niet aan je top zit krijg je rond juli een aanslag ZVW (zorgverzekering) over 2007 en einde van dit jaar dezelfde aanslag voor 2008 en ook nog één begin 2009 en deze is voor 2009.