Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op belasting.startpagina.nl

Zorgtoeslag aanvragen voor bijna 18 jarige zoon

Moppie
31 Jan, 2009 10:40

Hallo,

Mijn zoon wordt begin april 18 jaar.

Kan ik nu al zorgtoeslag voor hem aanvragen of kan dat pas op het moment dat hij al 18 is?

Hij moet vanaf 1 mei wel zelf zijn premie ziekenfonds betalen namelijk. Zou ik nu zorgtoeslag voor hem aanvragen (duurt ongeveer 8 weken) dan zou dat elkaar mooi compenseren.

Heeft iemand het antwoord? Alvast bedankt.

Bewerkt 05 Feb, 2013 22:17
henkie
31 Jan, 2009 14:00

Waarom zou u dat doen?

Uw zoon kan zelf de zorgtoeslag aanvragen.

Eerst Digid aanvragen en dan programma downloaden voor de aanvraag.

Zie:

http://www.toeslagen.nl/particulier/zorgtoeslag2009/zorgtoeslag_wie_wat_wanneer/zorgtoeslag_wie_wat_wanneer-02.html#P39_3813

Patricia
13 Sep, 2009 22:47

Hallo,

Ik ben 17 en word komende maand 18. Wanneer moet ik een zorgtoeslag aanvragen en hoe werkt het?

Ik heb een 0-urencontract en kan dus absoluut niet zeggen wat mijn inkomen zou zijn, het is namelijk elke maand totaal verschillend afhankelijk van het aantal uren dat ik heb gemaakt.

Wie heeft advies?

Groetjes

schakel
13 Sep, 2009 23:29

Patricia heeft vast geen inkomen dat hoger is dan € 19300 Tot dit bedrag krijg je het maximum bedrag zorgtoeslag ad. € 57.

Je kan dus elk inkomen invullen tot € 19300 om de maximjum vergoeding te krijgen

Als je in oktober jarig bent, gaat de zorgtoeslag in per 1 november 2009. Nu aanvragen dus. Dat kan digitaal via www.toeslagen.nl of met

een papieren aanvraag. Dat duurt langer. Ook moet bij digitale aanvraag een Digid aangevraagd worden. Maar die is ook handig als je volgend jaar

(een groot deel) van de eventueel betaalde belasting via je aangifte Inkomstenbelasting terugvraagt. Bij een nul-urencontract kan het ook zijn dat vanwege

de algemene heffingskorting geen loonheffing wordt ingehouden. Dan kan je ook niets terugvragen.

rudi
14 Sep, 2009 12:41

Naast hetgeen Schakel al vermeldt.

Bij twijfel of er recht bestaat kun je vaak het toetsingsinkomen maar het best zo hoog mogelijk zetten, met een daardoor zo laag mogelijke toeslag. FF spelen met proefberekeningen om tot een minimaal bedrag (per maand) te komen.

Voordeel: Je recht is zeker gesteld, als er achteraf een hoger recht is krijg je dat. Als je achteraf geen recht blijkt te hebben hoef je maar een klein bedrag terug te betalen.

D.M.Danailov
02 Feb, 2013 23:30

ik wiel te heben zoertoeslag heben

rudi fiscaal
05 Feb, 2013 22:17

leentjeleerdelotjelopenlangsdelangelindelaandekatkrabtdekrullenvandetrap