Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op belasting.startpagina.nl

huurtoeslag bij particulier huren?

Jolanda
05 Feb, 2009 19:10

Goedenavond

Ik heb even een vraag voor de belastingkenners onder jullie.

Kan ik ook huurtoeslag aanvragen voor een particulier gehuurde woning? Of geldt dit alleen voor woningen via woningstichtingen enzo?

En waar moet de woning/de huur verder aan voldoen, hoe moet ik de huur aantonen? Gewoon via huurcontract ofzo?

bedankt

Jolanda

Bewerkt 24 Mei, 2011 09:09
Piet
05 Feb, 2009 21:06

Jolanda,

Zie www.toeslagen.nl

daar kan je alle voorwaarden vinden om huurtoeslag te krijgen

bovendien is dit een toeslag en heeft niets met de belasting op zich te maken

De belastingdienst is gewoon een soort UWV voor dit soort zaken

een uitkeringsfabriek dus

saskia
07 Mrt, 2009 19:10

Hele stomme vraag misschien maar ik zou graag willen weten wanneer de uitbetalingen zijn per maand. Dus wanneer stort de belastingdienst het op je rekening. Heeft iemand hier misschien een antwoord op?

julia
23 Mei, 2011 14:37

Beste mederwerker,

als je een koopwoning heb en deze wil je gaan verhuren. De huurder gaat huurtoeslag aanvragen voor deze partikuliere woning.

Wat zijn de consequenties voor de partikuliere huisbaas??

Komt hij in problemen met aangifte inkomestenbelasting?? enz.

Kunt u mij toelichting geven van de voordelen en nadelen van de partikuliere huisbaas.

alvast bedankt

grt julia

HJV
23 Mei, 2011 23:05

Indien er nog een eigen woningschuld is die belast is met een hypotheek dan kan het zijn dat de hypotheekverstrekker niet instemt dat de woning verhuurd wordt, deze eerst nagaan of verhuur tot de mogelijkheden behoort met instemming van de hypotheekverstrekker

ad
24 Mei, 2011 09:09

voorlopige teruggave/-aanslag op de 15e, andere toeslagen op de 20e.

Als de 15e of 20e in het weekend valt, de maandag daarop