Forum voor belasting pagina
Startpagina.nl Dochters op alfabet Categorieen Voor kids Luister radio Kijk TV Meer Startpagina

belasting.startpagina.nl/prikbord

U kunt geen nieuwe berichten plaatsen op dit prikbord.

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

Wijziging voorlopige teruggave ivm verhuizing

Gepost door: Carla ()
Datum: 11 mei 2010 10:32

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal vragen waar jullie me misschien (hopelijk) mee kunnen helpen.

Wij hebben een koopwoning, maar een ander huis gekocht. Wij krijgen nu maandelijks een bedrag terug van de belasting (voorlopige teruggave).
Aangezien ons nieuwe huis duurder is dan het ouder (en we dus veel meer hypotheekrente gaan betalen), kunnen wij ook maandelijks meer terug krijgen van de belasting.

Ik weet dat ik dit kan wijzigen in het programma 'wijzigen voorlopige teruggave 2010'.

Hier ik heb ik aantal vragen over:

1. Bij 'te verrekenen bedragen' moeten wij het bedrag invullen dat op de voorlopige aanslag 2010 vermeld staat. Moet dit het totaalbedrag zijn (voor het hele jaar) of alleen het bedrag dat wij tot nu toe daadwerkelijk maandelijks hebben terug gekregen (tot nu toe 5 maanden dus keer x bedrag)? Ons huidige huis is verkocht, dus die rentebetalingen vervallen na deze maand.
2. Het bedrag dat uiteindelijk onderaan de lijn staat in het programma, krijgen we dat EXTRA (bovenop het totaalbedrag dat we nu al krijgen) of is dit een vervanging van de eerdere voorlopige aanslag?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want van de site van de belastingdienst wordt ik niet zo veel wijzer :-S

Bedankt!

Groet,
Carla

Onderwerp Geschreven door Gepost
  Wijziging voorlopige teruggave ivm verhuizing
Carla 11/05/2010 10:32

Re: Wijziging voorlopige teruggave ivm verhuizing

rudi 11/05/2010 12:05

HJV 11/05/2010 12:45

Carla 11/05/2010 15:14
Ga naar: •DiscussielijstZoekenLog in
Sorry, je hebt geen toestemming voor het posten van berichten in dit forum.

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Dochters per categorie - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - belasting.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep