Forum voor belasting pagina
Startpagina.nlDochters op alfabetCategorieenVoor kidsLuister radioKijk TVMeer Startpagina

belasting.startpagina.nl/prikbord

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

wat is wijsheid...?

Gepost door: MissA ()
Datum: 29 mei 2011 13:23

Ik heb een vraag over geregistreerd partnerschap in een LAT relatie

De situatie is de volgende : We hebben een LAT relatie en hebben beiden een eigen woning met hypotheek / hypotheek rente aftrek, We wonen apart en staan in verschillende gemeentes ingeschreven. We hebben een testament en zijn elkaars erfgenaam. In de huidige situatie betekent het, dat als 1 van ons overlijdt de pensioen voorzieningen van deze persoon verdampen omdat we geen partners van elkaar zijn volgens het pensioen fonds. Daarom was de idee om een geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Maar... uit de (tegenstrijdige) informatie blijkt dat als we dat doen we dan ook meteen fiscaal partners zijn en de hypotheek rente niet langer aftrekbaar is voor beiden , maar voor slecht 1 woning.

Is er iemand die mij kan zeggen hoe het precies zit , ik krijg tegenstrijdige informatie van fiscalisten... kortom wat wijsheid is in deze...?

Onderwerp Geschreven door Gepost
  wat is wijsheid...?
MissA 29/05/2011 13:23

Re: wat is wijsheid...?

voogd 29/05/2011 19:42

josdb1 30/05/2011 13:42

HJV 29/05/2011 22:25
Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Onderwerp: 
captcha
Vul hier bovenstaande code in:

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - belasting.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep