Forum voor belasting pagina
Startpagina.nlDochters op alfabetCategorieenVoor kidsLuister radioKijk TVMeer Startpagina

belasting.startpagina.nl/prikbord

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: DiscussielijstNieuw berichtZoekenLog inPrint
 • Uitgeklapt op datum • Uitgeklapt met draadjes

Re: handel via marktplaats

Gepost door: Peter ()
Datum: 03 april 2009 11:14

Beste Willem,

Het lijkt mij dat over deze inkomsten belasting dient te worden afgedragen. Immers het is in mijn ogen een bron van inkomen.

Het feit dat deze inkomsten belast zijn hoeft niet altijd een nadeel te zijn. Immers als ik kijk naar jouw omzet gegevens, dan kan het erg interessant zijn om een btw nummer aan te vragen (eigenlijk moet je onderneming hiervoor nog iets in grootte toenemen). Immers de omzetbelasting kent een kleine ondernemers regeling. Dit houdt grofweg zoveel in dat indien je op jaarbasis minder als (ik geloof) 1325,- netto aan btw hoeft af te dragen, dat je dan deze btw in eigen zak mag steken (je moet dit bedrag aan btw dan wel optellen bij je inkomen). Op deze wijze heb je wel recht op vooraftrek, maar het uiteindelijk netto af te dragen btw mag je zelf houden.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je jezelf veel narigheid kan besparen door deze inkomsten gewoon aan te geven. Tevens zie ik hierin ook geen nadelen, immers het bedrag aan belasting dat je eventueel hierover zou moeten afdragen is natuurlijk doordat je geen andere bronnen van inkomen hebt zeer laag.

Ik hoop dat ik je hiermee iets geholpen,

MvG, Peter

Onderwerp Geschreven door Gepost

handel via marktplaats

willem 30/03/2009 20:58

rudi 30/03/2009 22:21

Ed 31/03/2009 17:23

willem 31/03/2009 17:34

Ed 31/03/2009 19:24
Peter 03/04/2009 11:14
Ga naar: DiscussielijstZoekenLog in
Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
captcha
Vul hier bovenstaande code in:

Privacy- en cookiebeleid - Copyright - Disclaimer - Alle dochters - Forum en chatregels - Contact
© 1998-2011 Startpagina B.V. - belasting.startpagina.nl - onderdeel Sanoma Media Netherlands groep